Beebiga koos magamine mõnusaks

Koos magamine on ebapopulaarne valik eelkõige seetõttu, et lapsevanem ise ei saa nii hästi magada kui eraldi magades.

Siin on minu soovitused, kuidas koos magamist mõnusamaks muuta.

Loobu magades rinnahoidjatest

Kui sa oled üks nendest, kellel ühest rinnast toites samal ajal teine rind lekib, siis tundub mõistlik ka öösiti rinnahoidjaid kanda, et valdav osa piimast rinnapadja sisse koguneks. Küll nõuab see sinu poolt iga kord toitmise ajal rinnahoidja avamist ja hiljem rinnahoidja sulgemist ning alati ei pruugi ka rind nii mõnusasti kättesaadav olla, et laps selle ise üles leiaks, nii et pead ka ennast rohkem sättima. Kõik see võib sind juba liigselt öösel äratada, kui sa oled niigi kerge unega. Seega minu soovitus on vajadusel pigem iga öö oma riideid vahetada, et pigem leiaks beebi ise rinna üles, kui tal selleks soov on ning sina saad rahulikult oma und nautida.

Riietu soojalt

Rõhutan väga palju, kui oluline on õige riietus beebi jaoks. Kas oled ka enda eest hoolitsenud? Kuna koos magades saad äärmisel juhul hoida tekki enda jalgade peal, et see ei satuks ohtlikult beebile peale, võib sinu uni olla häiritud lihtsalt seetõttu, et sul on öösel külm. Kindlasti kasuta pikkade varrukatega pluusi, aga kui tuba on pigem jahedamapoolsem, võid juurde lisada ka pehme hommikumantli või eest lahtise kampsuni. Proovi järgi. Ma luban, et soe tunne annab unekvaliteedile nii palju juurde.

Katseta erinevaid asendeid

Säti pealmine jalg beebi pepu alla, lisa külje alla patju, kasuta pea all mugavat patja jne. Eriti mõnus on, kui saad ennast seljaga mehe vastu toetada. Lisaks võib ühe külje kangeks muutumisel kasutada teist külge mõlema rinnaga toitmiseks. See võib olla lihtsam, kui beebi on juba vastsündinu east väljas ja sinu rinnapartii seda võimaldab.

Väldi ekraane

Lõpeta öösel iga söögikorra salvestamine, öiste toimiste kordade lugemine ja kella jälgimine ning tegele magamisega. Iga kord, kui avad oma helendava telefoni ekraani, segab see sinu und ning uuesti uinumine võib olla selle võrra keerulisem. Ei ole oluline mitu korda beebi öösel sõi ja mis kell. Öised virgumised on normaalsed une osad. 

Ole päevasel ajal aktiivne

Käi iga päev vähemalt 30 minutit õues jalutamas. Esiteks toetab füüsiline aktiivsus paremat und ning teiseks aitab loomulik päevavalgus tõsta unehormooni melatoniini taset.

Kirjuta oma mõtted paberile üles

Kui sind segab öösel hoopis tegemata tööde nimekiri või järgmiseks päevaks plaanide tegemine, siis kirjuta kõik segavad mõtted paberile üles. Siis saad rahus magada ilma, et peaksid mõtteid uuesti ja uuesti peas ketrama hirmust, et need ununevad.

Tutvu ohutu koos magamise soovitustega

Kui sa ise kardad pidevalt, kas beebiga on ikka kõik hästi, siis ole teadlik turvalisuse nõuetest, et saaksid rahuliku südamega terve öö magada:

– beebi magamise alas ei tohiks olla ühtegi lahtist eset ega nööri

– madrats peaks olema kõvemapoolne ning lina pingul, et beebi ei saaks sinu külje alla veereda ning sassis lina sisse takerduda

– beebi võiks magada sinu ja seina vahel (seina ja voodi vahel ei tohi olla vahet, kuhu veereda), kuna ainult emadel on instinktid, mis kaitsevad öösel beebile peale keeramise eest. Kui magad beebi kaenla all ja sinu käsi ulatub meheni, siis saad ka ise mehele takistuseks olla

– beebi peaks magama selili, kui ta ennast veel ise keerata ei oska

– beebi ei tohi olla teki sisse mähitud nagu eraldi voodis magamise puhul vastsündinutele soovitatakse, et ta saaks oma käsi abivahenditena vajadusel kasutada ning vältida ülekuumenemist sinu kaisus

– ära joo, suitseta ega tarbi uimastavaid ravimeid. Need on ühed suurimad riskifaktorid koos magamise puhul

Kui sa ei ole kindel, kas sinu beebi öised virgumised on normaalsed või tunned, et vajaksid praeguste harjumuste muutmist, võta julgelt minuga ühendust.